Toimintakertomukset

LAITASAAREN KYLÄYHDISTYS RY TOIMINTAKERTOMUS 2023

1 YLEISTÄ

Vuosi 2023 oli Laitasaaren kyläyhdistyksen kolmas toimintavuosi. Pääpaino oli järjestää erilaisia tapahtumia.

2 JÄSENISTÖ

Maksaneita perheitä oli 17 kpl ja kannatusjäseniä 1kpl. Vuoden 2023 Jäsenmaksu oli 10e/perhe ja kannatusjäsenyys 5e. Jäsenlaskutuksesta sekä rekisterin ylläpidosta huolehti Sanna Saukko. Koska suurin osa jäsenyyksistä on perhejäseniä, yhdistyksen piirissä kokonaisjäsenmäärä on n. 100.

Johanna Kylmänen varapuheenjohtaja ja rahastonhoitaja

Paula Alajärvi jäsen

Toiminnantarkastajana toimi Sinikka Rauhio, varalla Eila Kurtti

Johtokunnan kokouksia pidettiin tarvittaessa, yhteensä 4 kertaa.

Yhdistyksellä on rekisteröidyt, voimassa olevat säännöt (yhdistys on merkitty rek. 5/2021).

Yhdistyksen tapahtumista ja kuulumisista kerrottiin yhdistyksen facebook -sivuilla, instagramissa sekä internetsivuilla.

Tapahtumista ilmoitettiin myös ilmoitustauluilla ja tienvarsikylteillä sekä jakamalla tietoa tapahtumista alueen asukkaiden postilaatikoihin.

LAITASAAREN KYLÄYHDISTYS RY TOIMINTAKERTOMUS 2022

1 YLEISTÄ

Vuosi 2021 oli Laitasaaren kyläyhdistyksen ensimmäinen toimintavuosi, yhdistys perustettiin toukokuussa. Pääpaino oli saada toimintaa tunnetuksi kyläläisille järjestämällä erilaisia tapahtumia vuoden aikana.

2 JÄSENISTÖ

Maksaneita henkilöjäseniä oli 22 kpl. Vuoden 2021 Jäsenmaksu oli 10e/perhe ja kannatusjäsenyys 5e. Jäsenlaskutuksesta sekä rekisterin ylläpidosta huolehti Paula Alajärvi. Koska suurin osa jäsenyyksistä on perhejäseniä, yhdistyksen piirissä kokonaisjäsenmäärä on n. 116.

Johanna Kylmänen varapuheenjohtaja ja tiedotusvastaava

Paula Alajärvi rahastonhoitaja

Julia Heikkilä jäsen

Toiminnantarkastajana toimi Sinikka Rauhio, varalla Eila Kurtti

Johtokunnan kokouksia pidettiin tarvittaessa, yhteensä 3 kertaa.

Tapahtumista ilmoitettiin myös ilmoitustauluilla ja tienvarsi kylteillä sekä jakamalla tietoa tapahtumista alueen asukkaiden postilaatikoihin.

LAITASAAREN KYLÄYHDISTYS RY TOIMINTAKERTOMUS 2021

Johanna Kylmänen varapuheenjohtaja ja tiedotusvastaava

Paula Alajärvi rahastonhoitaja

Julia Heikkilä jäsen

Toiminnantarkastajana toimi Sinikka Rauhio, varalla Eila Kurtti

Johtokunnan kokouksia pidettiin tarvittaessa, yhteensä 3 kertaa. Syyskokous pidettiin 7.12.2021.

Yhdistyksen tapahtumista ja kuulumisista kerrottiin facebook -sivuilla sekä yhdistyksen kotisivuilla www.laitasaarenkylayhdistys.fi .

4 VARSINAINEN TOIMINTA

Kyläyhdistys järjesti kesäkuussa keskiviikkoisin ulkoleikki-iltoja koululla, illat olivat suosittuja ja säät suosivat.

Heinäkuussa järjestettiin Laitasaaren koululla pihakirppis. Tapahtumassa oli mahdollisuus tilata Laitasaaren kyläyhdistyksen t- paitoja. Paikalla oli muutamia myyjiä. T-paitoja myytiin myös yhdistyksen kotisivujen kautta erillisellä tilauslomakkeella. T-paitoja myytiin yhteensä 13 kpl.

Elotapahtuma oli tarkoitus järjestää elokuussa, mutta sateisen sään vuoksi se pidettiin 11.9. Tapahtumassa oli erilaisia toimintapisteitä mm. saappaanheittoa, kepparirata, saippuakuplan tekoa ja tikanheittoa. Tapahtumassa järjestettiin myös leikkimielisiä kilpailuja, joista voittajat saivat tuotepalkinnot. Yhdistys piti tapahtumassa kioskia ja oli vuokrannut tähän tarkoitukseen myös hattarakoneen. Tapahtuman kävijät olivat pääasiassa lapsia ja heitä oli runsaasti paikalla.

Joulukuussa järjestettiin joulumyyjäiset 11.12. Laitasaaren seurojentalolla. Paikalla oli 14 myyjää sekä runsaasti kävijöitä, myös kylän ulkopuolelta. Yhdistys tuki Laitasaaren alakoulun toimintaa mahdollistaen ilmaisen myyntipöydän koululle joulumyyjäisiin.

5 VARAINHANKINTA

Varoja seuralle kertyi  jäsenmaksutuloista, t-paita -tilauksista, tapahtumissa pidettyjen kahviloiden tuloksesta sekä joulumyyjäisten pöytävuokrista.

Johtokunnan arvion mukaan yhdistys onnistui taloudenpidossa hyvin vuonna 2021.